Baronie staat tegen TEC voor pittige uitdaging

Mede gesteund door een aantal positieve ontwikkelingen binnen de selectie zoals een geslaagd teamuitje, belangrijke contractverlengingen van diverse spelers en vooral natuurlijk de recente zege op Gvv Unitas moeten Baronie sterken in de aanloop naar de competitiewedstrijd tegen het geroutineerde TEC uit Tiel. Bij de uitwedstrijd in het land van Flipje slaagde Baronie er verrassend in om de ambitieuze ploeg uit de Betuwe op een brilscore te houden. Mede door het uitstekende optreden van doelman Loek Brand en het onverzettelijke centrale duo Tom van Gestel en Dylan den Exter werd er direct na het verrassende vertrek van toenmalig trainer Jeroen Bezouwen een kostbaar punt veroverd op een destijds nog absolute titelkandidaat. Inmiddels staat de ploeg van de aan het eind van dit seizoen vertrekkende trainers Eric Meijers en Hans van der Haar echter op grote afstand van koploper Stedoco. Met 26 punten uit 16 wedstrijden staat TEC op ruime afstand en moet men zich noodgedwongen richten op de nacompetitie en proberen een periode te bemachtigen. De laatste wedstrijd speelde TEC bij Gemert waar het zich zelfs kon permitteren twee strafschoppen te missen maar niettemin met 10 man (!) een imponerende 4-0 overwinning wist te behalen.

Baronietrainer Marco Verbeek weet dan ook wat hem te wachten staat en zal een strijdplan moeten bedenken om zich te wapenen tegen de kwaliteiten van de vele ex-profs die TEC naar een hoger niveau moeten tillen. In Tiel heeft Baronie echter al aangetoond dat het zich met veel strijdlust kan meten met de meeste tegenstanders in de Derde Divisie. Nu de ziekenboeg zo goed als leeg is en het zelfvertrouwen terug mag het Bredase publiek opnieuw een team verwachten dat er vol voor wil gaan om handhaving te bewerkstelligen. Verbeek wil daarom graag voortborduren op de strijdwijze zoals hij die met zijn ploeg tegen Unitas hanteerde en heeft er vertrouwen in dat zijn ploeg voor TEC op zijn minst lastig te bestrijden zal zijn. Wanneer Baronie erin slaagt om vooral de snelheid van de Tielse aanvallers te beteugelen heeft het zeker een kans om een goed resultaat te behalen. Voor het publiek in ieder geval een interessante wedstrijd die de nodige spanning met zich mee kan brengen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zaterdag onder leiding van arbiter Niels Boel uit Vlissingen. Hij wordt geassisteerd door de heren Jeroen Eimers en Jens Bleeker. Aanvang: 18.00 uur