Nuttige oefenzege Baronie ondanks ongelijke strijd

Voorafgaand aan de jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie speelde Baronie gisterenmiddag als voorbereiding op de hervatting van de competitie een oefenwedstrijd tegen tweedeklasser Victoria ‘03 uit Oudenbosch. Het team van oud Baron Sedat Siner gaf in de eerste helft nog redelijk partij maar werd in het tweede bedrijf volledig overklast door een gretig Baronie. De groenwitten wilden trainer Marco Verbeek duidelijk maken tevreden te zijn met diens contractverlenging en dat handhaving in de Derde Divisie nog geen aflopende zaak is. De spelers gingen er dan ook vol voor met als resultaat een 9-0 monsterscore. Belangrijker dan de uitslag was echter dat Baronie ondanks de netelige positie op de ranglijst nog altijd lijkt te geloven in een wederopstanding tijdens de tweede competitiehelft. Wat het resultaat van deze wedstrijd uiteindelijk waard is moet komende week blijken in de thuiswedstrijd tegen Gvv Unitas. Hopelijk kan Baronie dan beschikken over nieuweling Lars de Roos die in zijn eerste optreden meteen een prima indruk achterliet. De 22-jarige centrale verdediger en zoon van oud Baron Marc de Roos is afkomstig van het Belgische KFC Zwarte Leeuw en wil zijn carrière bij Baronie een nieuwe impuls geven. Het wachten is nog slechts op formalisatie van zijn overschrijving door de KNVB.

Het wedstrijdverloop van Baronie-Victoria ’03:
13. Skender Loshi 1-0 op aangeven van Tamir el Bousaksaki na een fraaie aanval
25. Lars de Roos voor Dylan den Exter die na een langdurige blessure zijn eerste minuten maakte
27. Rob Keuken 2-0 op assist van Timo Townsend
37. Rob Keuken 3-0 na nieuwe assist van Townsend