Nieuw Hoofd Jeugdopleiding: Sebastian Verkuilen

Per 1 januari 2024 zal Sebastian Verkuilen de vacante positie van Hoofd Jeugdopleiding (HJO) gaan invullen. In eerste instantie zal het gaan om een periode tot aan het einde van het lopende seizoen.

In de afgelopen vijf seioenen is Sebastian reeds actief geweest in verschillende functies binnen Baronie, waaronder die van coordinator van de woensmiddagtrainingen voor de onderbouw, trainer JO O13-1 en O13-2 en technisch coordinator.

In de komende periode zal Sebastian zich allereerst gaan focussen op het neerzetten van een robuuste organisatie waarin Baronie haar jeugd optimaler kan laten presteren. Daarnaast zal hij gaan kijken hoe de participatie van jeugdleden onderling en van ouders naar een hoger niveau getild kan worden. Te denken valt hierbij aan het inzetten en scholen van oudere jeugdspelers als trainer voor de jongere jeugd, het organiseren van een logische doorstroom vanuit de jongste jeugd naar boven, het stroomlijnen van de trainingsmethodes voor jeugdteams en het inzetten van hulp van ouders om de jeugdteams met nog meer plezier te kunnen laten voetballen bij Baronie.

Sebastian heeft als achtergrond zijn KNVB VC-2 Jeugd Diploma en een Master van de Universiteit van Madrid en Real Madrid in Sport Direction & Coaching.

Sebastian: “Ik heb veel zin om de komende periode aan de slag te gaan bij deze mooie vereniging. Er is veel te doen, maar ik vertrouw er op dat als iedereen zijn of haar steentje bijdraagt, we de club en onze jeugd een mooie toekomst kunnen geven.”