Negatieve spiraal moet om tegen Oss’20

Na het echec bij Gemert is er door de technische staf deze week uitvoerig met de spelers geanalyseerd waar het nu eigenlijk precies mis is gegaan. Trainer Marco Verbeek heeft daarbij vooral zijn teleurstelling over de mentale weerbaarheid van zijn discipelen uitgesproken en aangegeven dat hij thuis tegen Oss’20 komende zondag een sterke reactie van zijn spelers verwacht. De tijd om de neergaande spiraal om te buigen is nu toch echt gekomen.

De tegenstander uit het gelijknamige Oss bevindt zich met 19 punten uit 15 wedstrijden op een voorlopig veilige positie in de middenmoot. De ploeg sprokkelt haar puntjes regelmatig bij elkaar en is nu drie wedstrijden achtereen ongeslagen. Gelijke spelen tegen Gemert 2-2 (met 9 man!) en OJC Rosmalen 2-2 werden gevolgd door een keurige 2-1 zege op het lastige Hoek. Met een sterk verjongde ploeg presteert trainer Ivo de Bruijn meer dan naar behoren, zeker wanneer je bedenkt dat er net als bij Baronie nogal wat spelers zijn vertrokken. In zijn team zijn het vooral middenvelder Samed Öztoprak en de aanvallers Ifra Sow en Hicham Haouat de spelers om wie het nu draait.

Marco Verbeek beschikt inmiddels weer over Bram Umar en Dylan den Exter die na lang blessureleed bij Gemert een moeizame rentree moesten meemaken. Ook Timo Townsend kan na een wedstrijd schorsing weer van de partij zijn. Het wordt dus afwachten hoe het antwoord van de spelersgroep er zondag gaat uitzien, maar dat een strijdbaar Baronie tot het uiterste zal gaan is toch wel het minste dat verwacht mag worden. Want Baronie kan toch niet het lachertje van de Derde Divisie B worden?! Het antwoord is nu dus echt alleen nog maar aan de spelers!!

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Bjorn Kuiper uit Epe. Hij zal worden geassisteerd door de heren Murat Yanat en Samir Aboujid. Aanvang: 14:00 uur