Marco Verbeek gelooft nog altijd in zijn Baronie

Baronie gaat zondag op bezoek bij haar oude rivaal Gemert. Indien de Baronnen van handhaving nog serieus werk willen maken dan zullen ze de komende weken toch echt punten moeten gaan pakken. Om te beginnen bij middenmoter Gemert terwijl de week daarop Oss’20 in Breda op bezoek komt. De top vier van de Derde Divisie B bleek tot nog toe duidelijk te sterk, maar tegen de overige ploegen moeten toch echt punten gepakt kunnen worden.

De dreun van de nederlaag tegen OJC is weliswaar hard aangekomen, maar na de bespreking deze week tussen staf en spelers kwam trainer Marco Verbeek tot de conclusie dat zijn ploeg niet in negativiteit wenst te blijven hangen. Baronie zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen maar wenst de handdoek absoluut niet in de ring te willen gooien. Eigenlijk wil men alleen nog maar vooruit kijken. Er gloort weer hoop en zeker nu sterkhouders als Umar en Den Exter er na langdurig blessureleed weer aan zitten te komen. Ondanks het ontbreken van de geschorste Townsend en de langdurig geblesseerden Vermeulen en Van Gestel gelooft Verbeek in een goed resultaat voor zijn ploeg.

Gemert staat weliswaar op een veilige achtste plaats, maar lijkt ook niet erg stabiel gezien de wisselende resultaten. Zo werd bijvoorbeeld gewonnen bij Blauw Geel ’38 (2-4), werden Barendrecht (4-1) en Sportlust (2-1) thuis verslagen, maar verloor het ook met liefst 5-0 bij Quick (H) en thuis met 4-0 van Hoek. In de laatste drie wedstrijden behaalde Gemert bovendien slechts 2 punten. Kortom kan in deze competitie iedereen van elkaar winnen en is ook Baronie daarom zeker niet kansloos. Indien Baronie vooral het gevaar van de aanvallers Herman en Kemper weet te beteugelen moet een goed resultaat haalbaar zijn. Zolang de groenwitten daarin echt blijven geloven lijkt een verrassing zeker niet uitgesloten. Dat dit bloed, zweet en tranen zal gaan kosten staat als een paal boven water maar zal het alleen maar mooier maken.

De wedstrijd op Sportpark Molenbroek in Gemert wordt zondag geleid door arbiter Jelle Besselen uit Barneveld. Hij zal worden geassisteerd door de heren Brett Smets en Berkay Capaci. Aanvang: 14:00 uur