Baronie staat tegen OJC voor belangrijke opgave

Na vier achtereenvolgende nederlagen wordt het voor Baronie inmiddels dringend zaak om weer eens drie punten aan het totaal toe te voegen. Met name omdat de komende tegenstander OJC Rosmalen op slechts 1 punt achterstand een directe concurrent is in de strijd om handhaving in de Derde Divisie B. Nu beide ploegen de punten zo dringend nodig hebben kan de wedstrijd dan ook meteen als een heuse degradatiekraker worden bestempeld.

Voor de ploeg van trainer Willem Leushuis lijkt de huidige positie op de ranglijst na de knappe vijfde plaats van vorig seizoen een serieuze tegenvaller. Met liefst zes gelijke spelen en slechts een overwinning heeft zijn ploeg zich in een ongewenste positie geplaatst. De geluiden uit Rosmalen dat die gelijke spelen zomaar overwinningen hadden kunnen zijn zegt mogelijk toch wel iets over de vermeende sterkte van OJC. Maar helaas voor hen is de realiteit toch even anders dan vooraf werd ingeschat. Niettemin beschikt men met ervaren spelers als Lex van Dijk, Mouad Hassan, Tom Pijnenburg en Tom Wijkmans over voldoende kwaliteit om niet in de problemen te hoeven komen. In het redelijk cruciale duel met Baronie zal zondag moeten blijken in hoeverre OJC in staat is om deze keer wel aan de goede kant van de score te blijven nu er zoveel op het spel staat.

Voor Baronie is de situatie natuurlijk niet anders. Ofschoon de verwachtingen aan het begin van de competitie niet hooggespannen waren was er toch steeds de hoop dat de ploeg zich in de loop van de competitie zou verbeteren. Het jeugdige team van Marco Verbeek geeft daar echter, ondanks de wel degelijk aanwezige kwaliteiten, te sporadisch blijk van en vervalt te vaak in dezelfde fouten. Indien Baronie zondag de zo vurig gewenste en noodzakelijke drie punten wil grijpen dan zullen die fouten toch absoluut vermeden moeten worden. Wat daaraan tot nog toe niet echt meehelpt is het langdurig ontbreken van zijn verdedigers Umar, Vermeulen en Den Exter al wil Verbeek zich daar niet meteen achter verschuilen. Helaas moet daar nu echter ook Van Gestel aan worden toegevoegd. De vorige week in Veghel opgelopen blessure lijkt van dien aard dat ook hij voorlopig niet beschikbaar zal zijn. Verbeek zal dan ook weer enigszins moeten puzzelen om het verdedigend toch goed neer te zetten maar blijft niettemin voldoende vertrouwen houden in hun vervangers. Baronie gaat zondag in ieder geval de rug rechten en alles in het werk stellen voor een goed resultaat. De groenwitte supporters mogen dan ook uitkijken naar een geladen en strijdvaardig Baronie.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Pascal Smeenk uit Deventer. Hij zal daarbij worden geassisteerd door de heren Berkay Capaci en Sander Woering. Aanvang: 14:00 uur