Stijgende lijn brengt Baronie (nog) geen punten

Baronietrainer Marco Verbeek maakte zich vooraf geen enkele illusie over een verrassend resultaat tegen SteDoCo. Zijn ploeg moest er tegen de koploper vooral een echte wedstrijd van maken om een deceptie zoals onlangs tegen Sportlust ’46 te voorkomen. Ondanks de terechte nederlaag kon hij daarom tevreden terugkijken op de prima weerstand die zijn ploeg had geboden. SteDoCo was zoals verwacht weliswaar de betere ploeg maar moest niettemin diep gaan om zich de tegenstander van het lijf te houden. Sterker nog, in voetbaltechnisch opzicht was de thuisclub bij vlagen en met name in de eerste helft, zelfs de bovenliggende partij. Baronie imponeerde in die fase met fraai combinatiespel en via Loshi zelfs met technische hoogstandjes die een lust voor het oog waren. In fysiek opzicht waren de bezoekers echter superieur wat vooral tot uiting kwam in de persoonlijke duels die meestal in hun voordeel werden beslecht. SteDoCo had weliswaar een veldoverwicht maar wist zich aanvankelijk geen echte kansen te creëren. De openingstreffer kwam dan ook slechts tot stand na een misverstand tussen Van Gestel en doelman Brand waarvan Van Soest simpel wist te profiteren 0-1. De groenwitten waren echter niet van slag en toonden in dat opzicht duidelijk te hebben geleerd van het verleden. Vlak voor de thee was Baronie zelfs dicht bij de gelijkmaker toen El Bousaksaki vanaf de rand van het zestienmetergebied een venijnige schuiver losliet die het doel van de op de grond genagelde doelman De Fockert slechts op centimeters miste.

Na de hervatting begonnen de Baronnen sterk en was het met een kopbal van Keuken uit een voorzet van Townsend opnieuw dicht bij de gelijkmaker. De bezoekers zetten echter snel orde op zaken waardoor Baronie vooral op het middenveld de controle steeds meer kwijtraakte. Nadat Brand eerst nog een inzet van oud-Baron Mekkaoui onschadelijk had weten te maken was hij even later kansloos op het precisieschot in de verre hoek van diezelfde Mekkaoui. Zimmerman ging te gretig het duel aan waarna Mekkaoui zijn oude club voor de tweede keer pijn wist te doen 0-2. Het was vooral sneu voor gelegenheidsverdediger Zimmerman die verder als vervanger van de geblesseerde Umar een prima wedstrijd speelde. Baronietrainer Verbeek reageerde met een aantal aanvallende wissels die weliswaar mogelijkheden maar geen echte kansen opleverde. Het slotoffensief van de thuisclub werd dan ook eenvoudig door de bezoekers gepareerd al leek Van Gestel met een kopbal nog even dicht bij de aansluitingstreffer. SteDoCo-doelman De Fockert stond echter op de goede plek en wist wel raad met de inzet van de meegekomen verdediger. Het bleek de laatste stuiptrekking van de thuisclub die in centrumverdediger Baddaje een uitblinker kende en de 16-jarige Kevin Schakel zijn debuut zag maken.

Volgende week staat er voor Baronie bij vv Meerssen een belangrijker duel te wachten. Spelend als met name in de eerste helft tegen SteDoCo moet het voor de groenwitten mogelijk zijn om een goed resultaat te behalen. Tegen een directe concurrent is het doortrekken van een stijgende lijn natuurlijk wel een absolute must. Het vertrouwen moet er zijn maar nu ook de punten nog!

Toeschouwers: 300

Scheidsrechter: Martijn Kieft – Utrecht

Cornerverhouding: 3-8

Scoreverloop: 15. Arwin van Soest 0-1, 74. Nizar Mekkaoui 0-2

Opstelling: Luuk Brand, Yurik Zimmerman, Omar Baddaje, Tom van Gestel, Timo Townsend (70. Alessandro Ouwerkerk), Jawad el Morabit (av – 70. Kevin Schakel), Tamir el Bousaksaki (70. Desmond Nagtzaam), Bobby Oenen (45+1. geel – 70. Disney Cecilia), Ouassiem Ikhmech, Rob Keuken, Skender Loshi.