Koploper mag op warme ontvangst rekenen

Na een vrij weekend mag Baronie zich deze week opmaken voor het duel met koploper SteDoCo uit Hoornaar. Met de knappe 2-3 overwinning bij Quick hebben de groenwitten zichzelf een enorme dienst bewezen om daarmee naar de “veilige zone” op de ranglijst te klimmen. Belangrijker nog is echter het teruggekeerde zelfvertrouwen dat na de ruime nederlaag tegen Sportlust ‘46 een behoorlijke dreun te verwerken had gekregen. Baronie zal voor eigen publiek daarom alles in het werk stellen om een dergelijk teleurstellend optreden dit keer te voorkomen. SteDoCo mag dan ook op een warme ontvangst rekenen.

De ploeg van trainer Rick Adjei eindigde vorig seizoen op een knappe derde plaats in de Derde Divisie Zaterdag en miste na een play off met GVVV maar nauwelijks promotie naar de Tweede Divisie. De huidige koploperpositie kan dan ook nauwelijks een verrassing genoemd worden. De Hoornaren beschikken over een team met ervaren spelers zoals met name doelman Maarten de Fockert die o.m. bij Heerenveen, Go Ahead Eagles en Excelsior onder de lat stond. SteDoCo moet bovendien vooral in aanvallend opzicht gevreesd worden met aanvallers als topscorer Joran Schröder (6 goals) en Sjaak Kuyper (4 goals). Daarnaast zijn ook de kwaliteiten van ex-Baron Nizar Mekkaoui natuurlijk bekend. SteDoCo zit met vier opeenvolgende overwinningen op Blauw Geel ’38, OJC Rosmalen, Gemert en Oss’20 in een goede flow en is daarom komende zaterdag duidelijk favoriet.

Baronietrainer Marco Verbeek is zich ervan bewust dat zijn spelers zaterdag absoluut top moeten zijn en bereid om “de palen eruit te lopen’’ om resultaat te kunnen boeken. Hopelijk heeft zijn ploeg ook geleerd van de wedstrijd tegen Sportlust en zal er meer overtuiging in het spel moeten worden gelegd. Dan zal ook moeten blijken dat zijn jeugdige selectie toch de noodzakelijke stappen gaat maken die nodig zijn voor handhaving. Goed kunnen voetballen is één maar die kwaliteiten omzetten in resultaat is nog altijd twee. Dat zal voor de komende wedstrijden dan ook de belangrijkste opdracht zijn. Helaas is er vanuit de ziekenboeg nog altijd geen positief nieuws te melden en zal het team het wederom moeten doen zonder haar verdedigers Umar, Vermeulen en Den Exter. Marco Verbeek gaat het echter doen met de spelers die wel beschikbaar zijn en schenkt hen dan ook het volledige vertrouwen om er tegen de koploper een echte wedstrijd van te gaan maken.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zaterdag geleid door arbiter Martijn Kieft uit Putten (Gelderland). Hij wordt daarbij geassisteerd door de heren Robin Janssen en Sezgin Degirmenci. Aanvang: 18:00 uur