Baronie koestert oprechte revanchegevoelens

Na de kansloze en verpletterende 6-0 nederlaag van vorige week tegen Sportlust ‘46 is er Baronie alles aan gelegen om een en ander recht te zetten. Want om op eigen veld zo te worden vernederd is bij trainer Marco Verbeek en zijn spelers hard aangekomen. “We stonden gewoon voor lul” was de eerste reactie direct na afloop bij de meeste spelers, die daarmee de hand in eigen boezem staken. Die uitspraak zegt meteen meer dan voldoende over de gemoedstoestand binnen de jeugdige selectie. De ploeg zal dan ook in woord en daad moeten laten zien dat dit resultaat een absoluut incident is geweest. Tot dat besef is de spelersgroep na een indringend gesprek met de technische staf inmiddels wel gekomen. Tegen Quick uit Den Haag mogen de spelers daarom zondag laten zien dat het hen ook echt menens is.

Tegenstander Quick is overigens ook bezig aan een uiterst grillig seizoen. Knappe resultaten tegen Gemert (5-0), bij OJC Rosmalen (1-4) en Meerssen thuis (4-1) werden afgewisseld met onverwachte nederlagen. Onder het oog van de Bredase technische staf ging de ploeg afgelopen zondag nog kansloos met 5-2 ten onder bij het laag geklasseerde Oss’20. Eerder werd in de openingsronde al eens op eigen veld met 6-1 van Hoek verloren. Die wisselvalligheid zal ongetwijfeld te maken hebben met de jeugdigheid van de ploeg, want dat Quick goed kan voetballen heeft het al in meerdere wedstrijden laten zien. Baronie zal daarbij ook rekening moeten houden met de veelvuldig opkomende rechtsachter en routinier Thomas van Haaften die opmerkelijk genoeg met zes doelpunten topscorer is van zijn team. Met 9 punten uit 8 wedstrijden staan de jeugdige Haantjes op een dertiende positie op de ranglijst en daarmee slechts 2 punten boven Baronie. Met die constatering wordt tevens het belang van een goed resultaat voor beide ploegen aangegeven. Quicktrainer Paul van der Zwaan, voor het negende seizoen (!) hoofdtrainer, zal zijn spelers daar ook zeker bewust van weten te maken.

Baronie moet het nog altijd moet stellen zonder de sterkhouders David Vermeulen, Dylan den Exter en Bram Umar. Wel keerde verdediger Alessandro Ouwerkerk deze week weer terug op het trainingsveld. De spelers die wel beschikbaar zijn krijgen nogmaals de kans om aan te tonen dat zij een volwaardig lid van de selectie zijn en hebben daarmee de gelegenheid om de slechte beurt van vorige week uit te wissen. Naar aanleiding van het ruime verlies in Oss zal echter ook de tegenstander iets goed te maken hebben. Benieuwd wie van de twee strijdende partijen de daad bij het woord kan voegen.

De wedstrijd op Sportpark Nieuw Hanenburg in Den Haag wordt zondagmiddag geleid geleid door arbiter Niels Boel uit Vlissingen die zal worden geassisteerd door de heren David Kloekke en Menno Winckens. Aanvang: 14:00 uur