Baronie en Sportlust ’46 kennen samen geen wedstrijdhistorie

Komende zaterdag mag Baronie zich opnieuw meten met een pittige tegenstander. Dan komt aan De Blauwe Kei het Woerdense Sportlust ’46 van trainer Jochem Twisker op bezoek. De roodhemden eindigden vorig seizoen op een keurige zesde plaats in de Derde Divisie Zaterdag en staan ook momenteel weer in de subtop van de Derde Divisie B. Met 13 uit 7 staat de ploeg op een fraaie vierde plaats met slechts 2 punten achterstand op koploper Barendrecht en lijkt daarmee een serieuze titelkandidaat. Afgelopen week versloeg Sportlust ’46 na een matige eerste helft Oss’20 alsnog overtuigend met 3-1. Baronie en Sportlust’46 speelden nooit eerder tegen elkaar zodat beide ploegen in dit opzicht geen enkel referentiekader hebben. Het belooft daarmee een interessante strijd te worden waarin voorzichtigheid aanvankelijk troef zal zijn. De Woerdenaren beschikken over veel routine en lijken met Wessel Meiring en Marco de Weerd en middenvelder Mohammed Bendadi vooral over aanvallende kwaliteiten te beschikken. Baronietrainer Marco Verbeek was vorige week aanwezig bij de wedstrijd tegen Oss’20 en was onder de indruk van de Woerdense formatie.

Baronie bleek vorige week bij UNA in fysiek opzicht de mindere en zal zich vooral op het middenveld hiertegen moeten wapenen. In dat opzicht is het goed dat Bobby Oenen terugkeert na zijn schorsing van vorige week. Een nieuwe tegenvaller voor Baronie naast de al bestaande blessures is echter de volkomen onverwachte mededeling deze week van aanvaller Yassine Mejres, die om persoonlijke redenen met directe ingang wenst te stoppen. Baronietrainer Marco Verbeek betreurt zijn beslissing zeer, maar blijft er ook broodnuchter onder. De ploeg zal er mee moeten dealen en hij heeft er het volste vertrouwen in dat de mentale weerbaarheid binnen zijn selectie zo groot is dat ook deze tegenslag weer zal worden overwonnen. Hij ziet zijn spelers ondanks alle tegenslagen van dit nog prille seizoen nog altijd veel plezier uitstralen. Zolang het plezier de basis is blijft hij er heilig van overtuigd dat zijn ploeg ondanks de weer nodige afwezigen, ook tegen het sterke Sportlust’46 niet kansloos is en er alles aan gaat doen om een resultaat te halen. Wellicht kan Baronie daarbij de vruchten plukken van de analyse die Verbeek tegen Oss’20 van de tegenstander heeft gemaakt. De specialiteit van de ervaren analyticus kan zonder twijfel bijdragen aan een optimale voorbereiding voor de groenwitten. Alleen al om die reden is het voor de toeschouwers de moeite waard om de wedstrijd bij te komen wonen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zaterdagavond geleid door arbiter Mitchel Krop uit Heerhugowaard die zal worden geassisteerd door de heren Berkay Capaci en Hamid Assili. Aanvang: 18:00 uur