Baronie begint bij UNA aan een stevige kluif

Na de zwaar bevochten overwinning op AWC kan Baronie weer wat ruimer ademhalen. Dat is ook nodig, want de tegenstander van komende zondag UNA is aan een indrukwekkende reeks bezig. De ploeg van trainer Harrie Gommans verloor tot nog toe alleen het openingsduel van de huidige koploper Barendrecht en staat met nog twee gelijke spelen op een knappe vierde plaats op de ranglijst. Een mooie uitdaging voor het jeugdige Baronie om zich te kunnen meten met een van de topploegen uit de Derde Divisie B.

De Veldhovenaren beschikken over een goede mix tussen routine en jeugdige onbevangenheid. Routiniers als Tom Scheepers, Yoeri Sijbers, Jeroen van Schoonhoven en Brian Boogers geven sturing aan talenten als Joey van Casand, Ed Craenen en Noah Nguyen. Trainer Harrie Gommans wil dan ook graag meespelen om de prijzen. Ofwel via een periode, of anders via de stand op de ranglijst om in de play-offs om promotie te strijden. Dat het hierin echt menens is bleek vorige week toen Oss’20 op eigen veld met 5-1 werd vernederd.

Baronietrainer Marco Verbeek is zich er terdege van bewust dat zijn ploeg een lastige wedstrijd tegemoet gaat maar heeft voldoende vertrouwen in zijn spelers. Baronie zal zich zeker niet gaan verstoppen en zich op haar eigen manier aan een mooie test onderwerpen. De krachtsverschillen in de Derde Divisie B blijken over het algemeen klein. Zo hebben de afgelopen wedstrijden ook voor Baronie uitgewezen. Wel zal Baronie het ontbreken van een aantal basisspelers moeten zien op te vangen. Naast de geblesseerden David Vermeulen en Dylan den Exter moet de voor 1 wedstrijd geschorste Bobby Oenen verstek laten gaan. Dat het een moeilijke wedstrijd zal worden staat uiteraard als een paal boven water, maar de groenwitten hebben al eerder voor een verrassing gezorgd. Vorig seizoen nog ging Baronie er met een 2-1 zege vandoor. Dat gegeven maakt de wedstrijd alleen maar interessanter.

De wedstrijd op Sportpark Zeelst in Veldhoven wordt zondagmiddag geleid door arbiter Bjorn Kuiper die zal worden geassisteerd door de heren Delano Kusters en Onno Koster. Aanvang: 14:30 uur