De voetbalverenigingen in de gemeente Breda en het Jeugdfonds Sport & Cultuur Breda slaan de handen in een om zoveel mogelijk kinderen en jongeren in Breda te laten sporten.

1 op de 9 kinderen in Breda kunnen niet lid worden van een voetbalvereniging omdat hier thuis geen geld voor is. Zij hebben geen verhalen over sportwedstrijden en hebben geen stoere sportschoenen of een voetbaltenue. Het is belangrijk dat kinderen en jongeren kunnen sporten. Niet alleen omdat het leuk is, maar omdat het belangrijk is voor de persoonlijke ontwikkeling van kinderen.
Kinderen leren samenwerken, merken waar ze goed in zijn, waardoor het zelfvertrouwen groter en het concentratievermogen beter wordt. Een kind dat lekker in zijn/haar vel zit, presteert beter thuis, op school en op straat.

Daarom betaalt het Jeugdfonds de contributie en de benodigde spullen voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar geen geld is om te sporten. Dit wordt rechtstreeks betaalt aan de vereniging en winkel, zodat het kind dus ook daadwerkelijk mee kan gaan doen.
Per jaar helpt het Jeugdfonds zo’n 2.200 kinderen in Breda hiermee. De hulpvraag groeit en de kosten stijgen! Daarom hebben we jouw hulp nodig om deze kinderen en jongeren niet langs de zijlijn te laten staan. Kom in actie en doneer via deze pagina.