Met AWC staat nog een rekening open

De wedstrijd van komende zondag, wanneer het Wijchense AWC op bezoek komt, staat in het teken van sportieve revanche. De ploeg uit Wijchen staat overigens bekend als een sympathieke en sportieve tegenstander. Op De Blauwe Kei is men echter nog niet vergeten hoe AWC in de nacompetitie van het vorige seizoen de groenwitten in mineur bracht door na het 1-1 gelijke spel in Wijchen Baronie in eigen huis met 0-1 alsnog terug te wijzen. Slechts door de vrijwillige terugtreding van Tweede Divisie degradant OFC wist Baronie na een tweeluik met JOS Watergraafsmeer alsnog het vege lijf te redden en zich daarmee in de Derde Divisie te handhaven. Baronie zal deze wedstrijd daarom willen benaderen als een wedstrijd waarin het toch nog iets heeft recht te zetten. Maar voorop moet blijven staan dat deze uitdaging de broodnodige punten gaat opleveren. Want na de nederlaag tegen Kloetinge bevindt Baronie zich in de directe gevarenzone.

AWC daarentegen is de competitie goed begonnen met een knappe 1-0 overwinning op de huidige koploper Barendrecht. Na drie gelijke spelen tegen Blauw Geel ’38, OJC en Gemert en een 2-0 thuisnederlaag afgelopen zondag tegen Oss’20 staat AWC niettemin slechts twee punten boven Baronie op een twaalfde plaats op de ranglijst. Bij een overwinning van de Baronnen wipt de ploeg over AWC heen en komt het meteen in rustiger vaarwater. Daarmee is het belang van deze wedstrijd voor beide ploegen wel voldoende geschetst. De aanvallend ingestelde ploeg van trainer Lodewijk de Kruif kan in ieder geval rekenen op de schotkracht van Reuvers en Brussaard om het de groenwitten moeilijk te maken. Ook de geroutineerde middenvelder Visser is in dit opzicht beslist een speler waarvan het nodige gevaar uitgaat.

Ondanks de netelige positie op de ranglijst is er nog altijd voldoende progressie bij de groenwitten te bespeuren om zich uit de problemen te kunnen werken. Wanneer Baronie in staat is om dezelfde strijdlust te leveren als in de afgelopen wedstrijd tegen Kloetinge moet het dubbeltje toch een keer de goede kant op vallen. Het gemis van het geblesseerde verdedigingsduo David Vermeulen en Dylan den Exter is daarbij weliswaar een handicap maar in Kloetinge bleken Tom van Gestel en Omar Baddaje meer dan waardige vervangers. Aanvaller Disney Cecilia kampt met klachten en lijkt voor zondag twijfelachtig. Daartegenover staat dat Desmond Nagtzaam van de week weer voluit heeft meegetraind en beschikbaar is. Trainer Marco Verbeek heeft er dan ook vertrouwen in dat zijn ploeg de opgaande lijn door kan trekken en de punten daarmee in Breda kunnen blijven. Eenvoudig zal het zeker niet worden zo heeft eerder ook Barendrecht al ondervonden. Tegen AWC leed de koploper de enige nederlaag tot nog toe waarmee de kracht van de Wijchenaren meer dan voldoende is verklaard. Marco Verbeek wil sowieso graag winnen om het vertrouwen van zijn jeugdige en nog wat zoekende ploeg daarmee een flinke boost te zien krijgen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondagmiddag geleid door arbiter Stan Smit uit Raalte die zal worden geassisteerd door de heren Devin Noordhoek en Sander Verboven. Aanvang: 14:00 uur