Baronie gaat voor resultaat naar Kloetinge

Na de verloren strijd tegen TOGB zal Baronie zich weer moeten herpakken om uit de gevarenzone te komen. Dat zal dan moeten gebeuren tegen een tegenstander die bij de groenwitten enige vriendschappelijke bekendheid vanuit het verleden geniet. Tegenstander en promovendus Kloetinge is namelijk de ploeg van voormalig en succesvol Baronietrainer Jurriaan van Poelje. Altijd leuk om oude bekenden te ontmoeten natuurlijk maar het gaat uiteindelijk alleen maar om de punten. Die punten hebben beide teams namelijk broodnodig. Met slechts 2 punten uit 4 wedstrijden staan de Zeeuwen op de ranglijst namelijk nog twee punten onder Baronie op een voorlaatste plaats. Dat is vast even wennen voor de mannen van Van Poelje die de laatste twee seizoenen gewend waren aan een kampioenschap. Niet zo vreemd natuurlijk dat de ploeg op een aanzienlijk hoger niveau zich nu wat bescheidener moet opstellen. Kloetinge verloor in de seizoen opening op eigen veld met 4-2 van Blauw Geel ’38 en speelde later met 1-1 gelijk tegen Gemert. Bij OJC Rosmalen werd eveneens gelijkgespeeld 2-2 terwijl bij Oss’20 met 1-0 werd verloren. Ook voor Kloetinge is winst dus pure noodzaak om niet verder in de problemen te komen. Met aanvallers als Ruben de Jager en Kyle Doesburg beschikt Van Poelje niettemin over scorend vermogen en is zijn ploeg voor iedere tegenstander ook in de Derde Divisie een geduchte opponent.

Kersverse Baronietrainer Marco Verbeek blijft in ieder geval de rust zelve en beschouwt dit treffen net als ieder ander competitieduel. De ploeg heeft weliswaar tijd nodig om te groeien maar dat betekent in zijn optiek niet dat er geen resultaat kan worden behaald. Baronie zal hard moeten werken om daar in te slagen en daarom niet opnieuw zo timide dienen te starten als in de wedstrijd tegen TOGB afgelopen zondag. Vanwege het wegvallen van verdedigingsleider Dylan den Exter (liesblessure die hem hoogstwaarschijnlijk 6 weken kost) en de nog niet herstelde David Vermeulen moet Verbeek met een belangrijke wijziging rekening houden. Die tegenvaller geeft overigens wel andere spelers de kans om zich onder moeilijke omstandigheden te profileren. Daartegenover staat dan dat aanvaller Skender Loshi na zijn schorsing weer inzetbaar is. Zoals bij de meeste thuiswedstrijden van Kloetinge wordt de ploeg gesteund door een fanatieke supportersschare. In een dergelijke ambiance moet Baronie echter gewoon het beste uit zichzelf zien te halen. Wie zei ook weer “ïeder nadeel heb zijn voordeel”? Het zal niet de eerste keer zijn dat de Bredase groenwitten tot een verrassing in staat zijn. Het publiek kan daarom uitkijken naar een interessant duel tussen twee ploegen met identieke belangen.

De wedstrijd op Sportpark Wesselopark wordt zaterdagavond geleid door arbiter Sam Dröge uit Zuidlaren die zal worden geassisteerd door de heren Robin Janssen en Frank Winter. Aanvang: 18:00 uur