Teamgeest sterk wapen in strijd tegen TOGB

Baronie lijkt de schok over het plotselinge vertrek van de hoofdtrainer snel te boven. Dinsdagavond kwam er al witte rook met betrekking tot diens opvolger Marco Verbeek, tot dat moment nog trainer van eersteklasser vv Sliedrecht. Een compliment aan het bestuur van Baronie dat bliksemsnel heeft gehandeld en bovendien de nodige zorgvuldigheid heeft betracht bij de afwikkeling met vv Sliedrecht. De nieuwe man stond donderdagavond voor de eerste keer voor de groep om zijn spelers voor te bereiden op de wedstrijd tegen TOGB uit Berkel en Rodenrijs. Hem zal allereerst de tijd gegund moeten worden om zijn spelersgroep te leren kennen en zal daarom voornamelijk afgaan op de kennis van de interim trainers. Wonderen mogen er daarom nog niet van hem worden verwacht.

TOGB werd net als Baronie al in de voorronde van de KNVB-beker uitgeschakeld om vervolgens de competitie met twee nederlagen (1-0 thuis OJC en 2-1 uit Gemert) te beginnen. Afgelopen zondag herstelde het team van trainer Jonathan Jonk zich knap door met 9 man Oss’20 met 2-1 terug naar huis te sturen. TOGB beschikt met de jeugdige Anthony Slierendrecht (vorig seizoen 18 goals) en de sluwe Youri de Winter over twee levensgevaarlijke aanvallers die het iedere verdediging lastig kunnen maken al staan ze beiden tot nog toe op nul. Aan Baronie de taak om dat in ieder geval zo te houden. Vorig seizoen speelde Baronie thuis met 1-1 gelijk nadat het eerder in Berkel en Rodenrijs nog met 4-1 was weggespeeld.

Voor de groenwitten was het vorige zaterdag onder de gegeven omstandigheden een knappe prestatie om het geroutineerde TEC in Tiel op een 0-0 gelijkspel te houden. Daarin bleek opnieuw dat de ploeg, naast de zeker ook aanwezige voetballende kwaliteiten, vooral mentaal sterk is. De groenwitten laten zich bij tegenslag niet van de wijs brengen en helpen elkaar daar waar nodig is. Vooral verdedigend maakte de ploeg vorige week veel indruk zonder overigens de andere spelers daarmee tekort te willen doen. Baronie zal het zondag voor de laatste keer moeten doen zonder de nog geschorste aanvaller Skender Loshi terwijl het meespelen van de niet fitte David Vermeulen onwaarschijnlijk is. De Bredase voetbalwereld is in ieder geval benieuwd of het nieuwe Baronie opnieuw voor een verassing weet te zorgen. Alleen al met dat gegeven lijkt het zondag een uiterst interessante krachtmeting te worden die hopelijk de nodige belangstelling oplevert.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondagmiddag geleid door een nog nader aan te stellen arbiter die zal worden geassisteerd door de heren Wesley Veldman en Samir Aboujid. Aanvang: 14:00 uur