Onthoofd Baronie staat in Tiel voor grote uitdaging

Het was natuurlijk een donderslag bij heldere hemel afgelopen dinsdagavond toen de spelers na de oefenwedstrijd tegen tweedeklasser Gilze (4-0 winst met 2x Ikhmech, 1 x Loshi en 1 x Van Gestel) in de kleedkamer van trainer Jeroen van Bezouwen te horen kregen dat hij de ploeg met onmiddellijke ingang ging verlaten. Het bestuur moet daarmee met spoed op zoek naar een opvolger of een interim oplossing. Hoe en wanneer die oplossing er komt is vooralsnog de vraag, maar een feit is dat de ploeg zaterdag tegen het uit de 2e Divisie gedegradeerde TEC alweer voor een volgende competitieronde staat. Hoe gaat de ploeg nu om met de ontstane situatie?

Tegenstander TEC zal dat allemaal een zorg zijn. De ploeg van trainer Hans van de Haar en Eric Meijers wil zo snel mogelijk terug naar de 2e Divisie. Die ambitie blijkt in ieder geval uit het recente aantrekken van ex-profs zoals aanvallers Jarchinio Antonia (NAC Breda) en Arsenio Valpoort (Heerenveen) die met de middenvelders Pelé van Aanholt (Roda JC) en Mohammed el Makrini (FC Den Bosch, Cambuur) al een schat aan ervaring herbergen. Terugkeer op het hoogste amateurniveau met grote namen is niettemin niet zo vanzelfsprekend. Dat blijkt wel uit de recente resultaten van de ploeg uit Tiel. TEC verloor thuis van Gemert (0-2) en speelde afgelopen week gelijk bij Oss’20 (1-1). Daarmee staat de ploeg nu met 1 punt uit 2 wedstrijden op een 15e plaats op de ranglijst nog 2 punten onder Baronie en dat is natuurlijk niet de positie die strookt met de Betuwse ambities. Dat zal wellicht de reden zijn om deze week ook nog aanvaller Fabian Serrarens (ex-De Graafschap) vast te leggen. Duidelijk is wel dat TEC er alles aan gaat doen om zo snel mogelijk de weg naar boven te vinden.

Een jeugdig Baronie wacht daarmee in de Betuwe een enorme uitdaging. Wie er bij Baronie zaterdag ook voor de groep staat hij zal de spelers ervan moeten overtuigen, dat de opgaande lijn die in het spel de afgelopen wedstrijden absoluut zichtbaar was, doorgetrokken moet worden om TEC van de winst af te houden. Het zou onder de gegeven omstandigheden een absolute topprestatie zijn. Inzet kan de jeugdige, maar zeker ook talentvolle Baronnen, zeker niet ontzegd worden. Laat dat tenminste de kurk blijven waarop gedreven kan worden.

De wedstrijd op Sportpark De Lok in Tiel staat zaterdag onder leiding van arbiter John Kraak uit Piershil. Hij wordt geassisteerd door de heren Ruben Reind en Kamal el Hajjaji. Aanvang: 18.00 uur