NAC-beloften nog te sterk voor zoekend Baronie

NAC-onder 21 zegevierde vanavond met 0-3 over een Baronie waarin liefst 21 spelers aan de technische staf mochten laten zien wie er serieus voor een basisplaats in aanmerking komen voor de eerste competitiewedstrijd komende zaterdag bij Gvv Unitas. Het is dan ook nog altijd moeilijk om een echt waardeoordeel te kunnen geven over de huidige sterkte van de ploeg van Jeroen van Bezouwen. Feit is wel dat de elf die in de basis mochten starten niet goed begonnen. Al na 5 minuten kwamen de gastheren knullig op achterstand. Een misverstand in de verdediging tussen Junior Mauricio en doelman Luuk Brand bood NAC-aanvaller Dion Versluis de gelegenheid om van dichtbij raak te schieten 0-1. Na een kwartier kwam de thuisclub wat beter in de wedstrijd en leek het wat terug te gaan doen. Toen de groenwitte verdediging na een half uur echter opnieuw niet ingreep was het Hans Mpongo die mocht profiteren 0-2. Na een prima dieptepass van Tom van Gestel op Max Denisov werd laatstgenoemde op het allerlaatste moment door NAC-doelman Jordan Silva ten koste van een corner van scoren afgehouden.

Na rust kwam NAC via een penalty van Mpongo op 0-3 nadat Baronieverdediger Sam Rienks de bal ongelukkig op zijn arm kreeg. Niet veel later werden 9 van de 11 spelers van de thuisclub gewisseld. Die hadden eerder al met trainer Van Bezouwen wat trainingsarbeid op het bijveld mogen verrichten. Er volgde aanvankelijk meteen een opleving. Een prima opgezette aanval over vele schijven eindigde met een hard schot van El Morabit over het vijandelijke doel. De bezoekers schakelden vervolgens over naar een hogere versnelling en drongen Baronie steeds verder in het defensief. Dat leverde weliswaar enkele gevaarlijke situaties voor het groenwitte doel op maar geen doelpunten meer. Wel was Baronie in de slotfase nog kansrijk bij pogingen van Gildo Neto en Skender Loshi die deze week groen licht kreeg van de KNVB voor zijn overschrijving. In de stand kwam echter geen verandering meer en mag de technische staf van Baronie nu deze week verder puzzelen over de basis elf van komende zaterdag.