Baronie wint ook tweede oefenwedstrijd

De Baronieselectie oefende gisteravond tegen de Etten-Leurse Vierde Divisionist Unitas’30. Tegen een team dat met Ouaddaf en Elloukmani twee ex-Baronnen herbergde boekten de groenwitten een eenvoudige 4-1 zege. Met een opstelling waaruit duidelijk de zoektocht van een nieuwe trainer schuilging slaagde de thuisclub er aanvankelijk niet in te imponeren. Omdat de tegenstander net zo slordig en met veel balverlies opereerde was er voor de toeschouwers in het eerste half uur weinig tot niets te beleven. Nadat een corner van El Morabit eerst nog de lat had geschampt kwam de thuisclub wat beter in haar spel. Een perfecte corner van Townsend werd even later door Vermeulen fraai bij de tweede paal binnen geknikt 1-0. Amper twee minuten later was Mejres met het hoofd na een fraaie combinatie tussen El Morabit en Den Tenter dicht bij een tweede treffer. Die treffer kwam er op slag van rust alsnog. Townsend werd door een Leurse verdediger onreglementair binnen het zestienmetergebied neergelegd waarna Mejres de toegekende strafschop feilloos benutte 2-0.

Na rust zorgde de steeds goed opkomende Umar voor het nodige gevaar bij de gasten. Na een door Umar genomen corner, welke hij eerst zelf had geforceerd, was het Van Gestel die goed inkopte. De Unitas-doelman wist de bal niet klem te pakken waarna een attente Mejres de bal in de rebound alsnog wist binnen te werken 3-0. Na een kwartier in de tweede helft besloten beide trainers de nodige wissels in te brengen. Dat pakte voor de thuisclub al snel goed uit toen Cecilia een pass van Molawi beheerst tot de 4-0 wist te promoveren. Baronie kende vervolgens een aardige fase met een aantal aantrekkelijke combinaties maar liep toch onverwacht tegen een tegentreffer aan. Baroniedoelman Millenaar kon een hard ingeschoten bal niet vasthouden waarna de rebound een prooi werd voor de Leurse aanvaller El Maim die de bal snoeihard in het dak van het doel joeg 4-1. Baronie kreeg in de slotfase nog een prima kans voor de goed vrijgelopen Cecilia die echter rakelings voorlangs schoot. In de allerlaatste minuut had Denisov nog de pech dat zijn afstandspegel slechts de binnenkant van de paal trof.

Twee wedstrijden en twee overwinningen zijn natuurlijk geen slecht begin. Om conclusies te kunnen trekken is het echter nog veel te vroeg. Wel lijkt er voor trainer Jeroen Bezouwen een aantal lichtpuntjes te gloren waarmee hij zeker verder kan. In de komende bekerwedstrijd a.s. zaterdag thuis om 18:00 uur tegen Derde Divisionist Hoogeveen zal meer duidelijk worden over de huidige kracht van de selectie. Zou er voor Baronie mogelijk al een verrassing in het verschiet zijn? Zaterdagavond om 20:00 uur weten we ongetwijfeld meer!