Dinsdag 11 juli vond de toekomstavond plaats. Ruim 30 (ouders van) leden waren daarbij aanwezig. We startten de bijeenkomst met een voorstelronde. Al snel bleek dat alle gelederen waren vertegenwoordigd, jeugd en senioren, mannen en vrouwenteams, selectieteams en recreatieve teams en vrijwilligers. Top!

Wat hebben we gedaan?
De eerste helft van de avond besteedden we aan de terugkoppeling van de resultaten van de vragenlijst op hooflijnen. 330! (ouders van) leden hebben hun mening in de vragenlijst gegeven. Hartelijk dank daarvoor! Sommige thema’s gaven aanleiding tot verhitte discussies. Over het algemeen werd de grote lijn herkend. Er is werk aan de winkel op verschillende fronten.

Vervolgens ging iedereen in de benen om het juiste vak te kiezen bij twee stellingen over breedte en prestatiesport en over vrijwillige inzet in relatie tot de contributie.

Na de welkome verkoelende break hebben prijswinnaars Thijs, Joost, Patrick en Brigitte een heuse Baronie sjaal of mok in ontvangst mogen nemen als dank voor het invullen van de vragenlijst. Daarna hebben we in groepen uitgewerkt hoe Baronie er nu voor staat en waar we naar toe willen. De ene groep deed dat met de metafoor van een auto en de andere groepen in een beschrijving door middel van een mindmap. Hieronder enkele voorbeelden.

Als laatste hebben we de kernwaarden van de club verzameld. Deze woordwolk is het mooie resultaat.

Deze avond is onderdeel van een traject dat Baronie in samenwerking met Breda Actief doorloopt. Dit was een mooie aftrap, nu op naar de wedstrijd, aan de slag. Eind augustus volgt meer info over het vervolgtraject en hoe ook jij daar een rol in kunt spelen.

Het bestuur dankt Frederik Netten en Robin Meeuwissen van Breda Actief voor het leiden van de avond en dankt alle aanwezigen voor hun inzet en aanstekelijk enthousiasme. Op naar de toekomst!

Enkele reacties van deelnemers:

“Was een interessante en beloftevolle  💚 avond! Ben benieuwd naar het vervolg🤞”

“Avond was op zich wel leerzaam. Vooral het grote
gat tussen jeugd en senioren kwam naar voren. Toch denk ik dat het
meeste wat benoemd werd al wel bekend was. Belangrijkste is volgens mij
om het commitment van de leden naar Baronie te vergroten.”

“Een goedbedoelde poging om het bestuur van het juiste advies te voorzien. Kans op blijvend succes zou een stuk groter kunnen zijn wanneer er gisteren meer nieuwe mensen aanwezig waren geweest. Wanneer een precair onderwerp in een associatie wordt gegoten dan krijg je een goed beeld van onderhuidse frustratie. In dat licht bezien was het goed opgezet.”

“Ik ben met een positief gevoel naar buiten gestapt. Zeker door de “andere” aanpak van deze avond heeft me verrast in positieve
zin. Enige wat dan wel altijd jammer is dat je heel veel dezelfde gezichten ziet. Maar goed, ik denk een goed en positief initiatief en
goed om dit samen met actief Breda (als ik me niet vergis) te doen”

“Was een nuttige avond volgens mij en goed gebracht door Breda actief.”

“Het is natuurlijk heel moeilijk met zo’n grote groep om concreet te worden. Ik denk dat de samenstelling van de werkgroep cruciaal gaat zijn om te slagen. Dit is inderdaad wel het momentum om door te pakken, bereidheid is groot om mee te helpen. Direct na de zomer van start.”