Positief coachen

Beste trainers, leiders en coaches van VV Baronie,

De zomervakantie staat voor de deur, maar voor je het weet start het voetbalseizoen al weer. We willen het seizoen positief beginnen met het aanbieden van een cursus positief coachen.

Positief coachen en pedagogisch handelen is van grote waarde, ook in de voetbalwereld. In deze tijd van individualisering en sociale media (Generatie Z) wordt de benadering, het pedagogische handelen steeds belangrijker.
Overcoaching, veel stilstaan op de training door rijtjes of tal van aanwijzingen en taalgebruik dat niet past bij de leeftijd, het komt helaas nog vaak voor. Dit werkt naar onze overtuiging remmend op de ontwikkeling en plezier van de kinderen en zorgt voor onnodige uitstroom bij de club en erger nog dat kinderen minder gaan sporten en bewegen. En de vrijwilliger de zin en energie kwijt raakt.

In samenwerking met 4 Soccer talent zal VV Baronie de tweedaagse cursus positief coachen onder leiding van Joost van Beek verzorgen.

4 Soccer talent helpt trainers in de sport positief te coachen waardoor zowel trainer als spelers meer plezier hebben, spelers zich veilig ontwikkelen op hun eigen niveau met als gevolg meer leden behoud voor verenigingen.

De cursus duurt 2 avonden (1900 – 2200 uur) en wordt 2x gegeven (onderbouw en bovenbouw). 6 en 20 september 2023 voor de onderbouw en 11 en 25 oktober 2023 voor de bovenbouw. Per cursus is er plek voor 12 personen.

Opgave middels een email aan jeugdzaken@vvbaronie.nl onder vermelding van cursus positief coachen en met opgave van naam, mobiele nummer, team (geen kosten voor de deelnemers).

Meer informatie via deze link. https://www.4soccertalent.nl/