Met OJC Rosmalen wacht sterke tegenstander in avondwedstrijd

Baronie kent natuurlijk een prima start van de nieuwe competitie. Met 2 ruime overwinningen op Longa’30 en Orion gaat de ploeg aan de leiding in de Hoofdklasse B met evenveel punten als Udi’19 maar met een beter doelsaldo. De eerlijkheid gebiedt niettemin te zeggen dat deze overwinningen weliswaar verdiend waren, maar wel met de nodige moeite over de streep werden getrokken. Baronie haalde in deze wedstrijden nog niet het niveau dat trainer Jurriaan van Poelje van zijn ploeg mag verwachten. Wanneer de spelers ook nog aan de verwachtingen van hun ambitieuze en veeleisende trainer gaan voldoen dan mogen we dit seizoen nog veel moois aan De Blauwe Kei verwachten.

Met de komende opponent OJC Rosmalen kunnen de Bredase voetballiefhebbers ongetwijfeld een interessant en spannend duel tegemoetzien. De ploeg van trainer Willem Leushuis won vorige week haar eerste duel thuis met 2-0 van Silvolde, maar kan net als vorige week niet beschikken over een aantal belangrijke basisspelers. De verwachting is dan ook dat er opnieuw een jeugdig, maar uiterst strijdvaardig elftal in het veld zal staan dat het de groenwitten absoluut lastig zal gaan maken. Tegen Silvolde werd de wedstrijd beslist door 2 prachtige afstandsschoten. De Baronnen zullen dan ook vooral alert moeten zijn op schoten vanuit de tweede lijn.

Van Poelje daarentegen kan over een nagenoeg complete selectie beschikken en heeft zelfs de luxe om keuzes te moeten maken. De spelers zijn er in ieder geval op gebrand om hun trainer te trakteren op een prima wedstrijd met een optimaal resultaat. Hij hoopt daarbij vooral op de steun van talrijke jeugdspelers met hun ouders die Baronie in een sfeervolle avondwedstrijd naar de volle winst schreeuwen. Het “Avondje Baronie” zou daarmee zomaar eens tot de verbeelding kunnen gaan spreken.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zaterdagavond onder leiding van arbiter Dominique Prick uit Maastricht. Aanvang: 20.00 uur.