BARONIE BEDANKT CLUBHELD SIMON VAN TILBURG

Afgelopen zondag, rondom de eerste thuiswedstrijd van onze hoofdmacht, werd ‘onze’ Simon van Tilburg door de vereniging Baronie in het zonnetje gezet. Na decennialange arbeid voor onze vereniging gaf Simon afgelopen zomer aan “het rustiger aan te willen gaan doen.” Nu bleek de afgelopen tijd al dat juist dat moeilijk voor Simon is en vaak was hij toch weer op de Blauwe Kei aanwezig om allerlei klusjes op zich te nemen. Een devies als “Simon, doe nou niet”, was veelal aan dovenmansoren gericht.

Maar zondag werd dus voor een keer Simondag. Samen met zijn vrouw Wil, zijn steun en toeverlaat achter de schermen, en zijn kleindochters Amber en Lotte, ook jarenlang actief achter de bar in de kantine, werd Simon voorafgaand aan het duel met IFC ontvangen in het Sponsorhome met koffie. Bakker Niek van der Kleij had voor de gelegenheid een speciale taart gemaakt. Na de wedstrijd nam vicevoorzitter Ton van Beek het woord en waren de bloemen voor Wil en de rode wijn voor het feestvarken zelf.

Het mooiste voor Simon moest echter nog komen toen een delegatie van Baronie 1 aansloot, want zeker de fraaie toespraak van aanvoerder Jamie Kankam, zoals een ware captain betaamt,  deed Simon ontroeren. Namens de vereniging Baronie overhandigde Jamie een ingelijst en gesigneerd Baronieshirt waarna hij Simon, met in zijn kielzog alle aanwezigen, uitnodigde mee te gaan naar het terras. Daar, voor de kantine, volgde het hoogtepunt van de middag voor Simon toen hij een straatnaambord mocht onthullen. Het terras voor de kantine van de Blauwe Kei heet tegenwoordig: Simon van Tilburgplein!

Al met al heeft Simon samen met zijn aanwezige familieleden een fantastische middag mogen beleven. Een voordeel van het gegeven dat Simon (min of meer) gestopt is met zijn werkzaamheden is dat Baronie 1 er bij thuiswedstrijden er een vaste supporter bij heeft. Jarenlang zag Simon slechts flitsen van wedstrijden, miste hij doelpunten en andere spectaculaire momenten. Vanaf nu zal Simon in de derde helft ook echt mee kunnen praten over het verloop van die wedstrijden.