Streekderby tegen Dongen belooft veel

Wanneer de nummer twee op de ranglijst tegen de hekkensluiter speelt is het wel duidelijk wie de favorietenrol krijgt toegespeeld. Ranglijsten bepalen echter niet wie er wint of verliest waarmee tegelijkertijd de charme van een competitie wordt benadrukt. Baronie is komende zondag weliswaar favoriet maar realiseert zich maar al te goed dat de ploeg van trainer Marcel van der Sloot op eigen veld maar wat graag zal laten zien dat het niet thuishoort op de huidige plaats op de ranglijst. Voor een potentiële titelkandidaat zijn de Dongenaren de competitie met drie achtereenvolgende nederlagen natuurlijk wel heel erg slecht gestart. Zo waren respectievelijk Nuenen met 2-0 en Udi’19 met 1-0 op eigen veld te sterk. Erger was de dramatische 1-7 thuisnederlaag tegen Wittenhorst. Afgelopen zondag bij Udi’19 was de nederlaag wel heel erg zuur. Na het debacle tegen Wittenhorst leek de ploeg zich bij de koploper te herstellen maar beet het met een nipte 1-0 nederlaag opnieuw in het zand. De Udi-doelman bleek in het gelijk opgaande duel een te groot obstakel om de kort na rust opgelopen achterstand ongedaan te maken. Komende zondag kan Dongen zich voor eigen publiek geen nieuwe nederlaag veroorloven. Met ervaren spelers als aanvoerder Kamaçi, goalgetter Mutzers, Avontuur en Schilders kan Baronie zich alvast opmaken voor een heet middagje Dongen.

In tegenstelling tot de thuisclub is Baronie voortvarend uit de startblokken geschoten. Met twee overwinningen en een gelijkspel staan de groenwitten met 7 punten op een gedeelde tweede plaats op 2 punten afstand van koploper Udi’19. Trainer Ad van Seeters is dan ook zeer tevreden over zijn selectie die vooral spelvreugde uitstraalt en nog iedere week progressie toont. De onderlinge concurrentie is echter groot en Van Seeters ziet als zijn grootste opgave om alle selectiespelers tevreden te houden. Zijn stelregel is dan ook dat zijn spelers het ook op de training zullen moeten laten zien. Buiten de langdurig geblesseerde Nagtzaam beschikt hij zondag opnieuw over een complete selectie.
Zeker is in ieder geval dat de te verwachten talrijke toeschouwers een meeslepend duel tegemoet mogen zien. Een streekderby gaat vaak met de nodige sentimenten gepaard en dus zal het voor de groenwitten zaak zijn om vooral de emoties onder controle te houden. Alleen dan behoort een goed resultaat tot de mogelijkheden.

De wedstrijd op Sportpark De Biezen in Dongen zal worden geleid door scheidsrechter Mevrouw Wendy Gijsbers uit Oosterhout (Gld). Zij wordt hierbij geassisteerd door de heren John Ruinard en A. Stupers. Aanvang: 14:00 uur