SPONSOR VAN DE MAAND NOVEMBER

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand november staat in het teken van Schonck, Schul & Compagnie en Compagnie Vastgoedontwikkeling. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuilgaan. Wij spraken met Coen Plompen Directeur Bouw & Ontwikkeling.

1. De geschiedenis:
Het bedrijf is al ruim tachtig jaar actief in de makelaardij en wist zich al heel snel een sterke positie in de Bredase samenleving te verwerven. Vele generaties Bredanaars, maar ook een belangrijk aantal mensen die in Breda zijn komen wonen, kennen de weg naar ons kantoor voor de begeleiding van hun woontransacties.
In een later stadium, maar inmiddels ook al meer dan twintig jaar, nam men vervolgens de unieke stap om zich tevens toe te gaan leggen op projectontwikkeling en nieuwbouw. Dat heeft inmiddels geleid tot, voor Breda, unieke- en succesvolle projecten zoals o.a. Buitenplaats Marckhoek en het Wagemakerspark. Nog meer tot de verbeelding spreekt wellicht de herontwikkeling van Landgoed De Klokkenberg waarvan de transformatie is afgerond en de eerste woningen inmiddels zijn opgeleverd. Meer recente in ontwikkeling zijnde nieuwbouwprojecten die tot de verbeelding spreken zijn Galvanitasfabriek in Oosterhout en Costafiore Gardens in Estepona Spanje.
Schonck, Schul & Compagnie en Compagnie Vastgoedontwikkeling zijn gevestigd in de voormalige Fatimakerk die na een indrukwekkende metamorfose tot een prachtig en spectaculair kantoor is omgebouwd. Het bedrijf telt inmiddels 30 medewerkers die zich dagelijks op deskundige- en intensieve wijze inzetten voor hun klanten.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Het met vele verschillende partijen samenwerken aan iets prachtigs en vooral blijvends in zijn woonomgeving geeft enorm veel voldoening. Het betekent dat men tot in lengte van jaren kan genieten van het verrichte werk. We hebben uiteraard voor Breda veel gedaan met panden die leegstonden en aan het verloederen waren. Dat houdt in dat we voor het stadsaanzicht van Breda veel betekend hebben.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
Om 08:00 uur wordt op kantoor de agenda opgemaakt, waarna projectoverleg met externe partijen volgt. Na de lunch worden planning en financiën doorgenomen en waar en wanneer nodig de noodzakelijke updates verricht. Voorts wordt er ook veel met omwonenden gesproken en worden locaties bezocht. Sturing geven aan zowel medewerkers op kantoor als op de verschillende werkplaatsen is daarbij erg belangrijk aangezien we met passie onze projecten willen wegzetten! Want wij zetten namelijk niet zomaar een paar betonnen platen weg. Wij denken na over elk detail van een project.

4. Wat betekent voetbal of sport in het algemeen voor jullie bedrijf?
Schonck, Schul en Compagnie en Compagnie Vastgoedontwikkeling bestaan uit het algemeen over een jonge sportieve club die een brede sportieve belangstelling kent. Zo sponsort men diverse sportverenigingen om een bijdrage te leveren aan hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Thuis wordt wielerliefhebber Coen door zijn enthousiaste vriendin, Diana die voetbalt bij VVAC, mee de voetballerij ingezogen. Zoon Guus van 15 jaar speelt bij Irene’58 in Den Hout, terwijl zijn ambitieuze dochter Freke bij MO-19 van Baronie voetbalt. Oudste dochter Nynke (20) hockeyt bij De Warande en de jongste dochter Maartje (13) bij Hockeyvereniging Made.

5. Hoe lang is het bedrijf al sponsor van Baronie?
Schonck, Schul, & Compagnie en Compagnie Vastgoedontwikkeling zijn sponsor sinds juli 2018.

6. Op welke wijze doen jullie aan sponsoring?
Schonck, Schul, & Compagnie en Compagnie Vastgoedontwikkeling fungeren bij Baronie als kledingsponsor, hebben een reclame boarding op het hoofdveld en zijn tevens lid van de Businessclub. Daarnaast maakt Coen deel uit van de bouwcommissie bij Baronie die zich bezighoudt met de geplande renovatie van ons sportcomplex.

7. Waarom sponsort men Baronie?
In ons werk hebben wij ook een sportmentaliteit en zijn we graag sociaal betrokken met Breda. En niet te vergeten veel kinderen van onze collega’s voetballen bij Baronie en ligt Baronie in onze achtertuin.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Coen heeft als lid van wielervereniging De Jonge Renner 12 jaar gefietst bij de elite. Hij was geen hoogvlieger maar wist toch 2 wedstrijden op zijn naam te schrijven. Het meest trots is hij echter op de behaalde derde plaats bij het NK ploegentijdrit in 1990.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Coen en zijn vriendin Diana hebben een samengesteld gezin met 4 kinderen die de nodige aandacht vragen. Zij zijn dan ook geregeld bezig met de sportieve verrichtingen van hun kroost. Op zondagochtend mag Coen als oud-wielrenner nog graag regelmatig een fietstocht van 100 km maken.

10. Wat vind je van de huidige prestaties van Baronie in de Derde Divisie Zondag?
Coen vindt het jammer dat Baronie haar goede competitiestart geen vervolg heeft kunnen geven. Wel heeft hij er vertrouwen in dat de technische staf de ploeg weer op de rails krijgt om zich dit seizoen in ieder geval te kunnen handhaven. Net als bij ons gaat het niet altijd zoals gewenst. Maar niet voor niets prijkt er in onze ontvangsthal de spreuk “Nil Volentibus Arduum” wat betekent: Niets is onmogelijk voor hen die willen! En dit geldt natuurlijk ook voor VV Baronie!