Baronie overtuigt ook tegen Feyenoord SC

Baronie en Feyenoord SC maakten er zaterdagmiddag een aardig kijkspel van. Ondanks de drukkende warmte ontspon zich een levendige wedstrijd die nooit verveelde. Baronie had aanvankelijk het beste van het spel maar kwam na een kleine 20 minuten niettemin op achterstand toen de organisatie verdedigend niet helemaal klopte 0-1. Vlak voor rust kwam Baronie weer op gelijke hoogte na een prachtige snelle aanval. Zimmerman lanceerde Tommy van Butselaar langs de rechterflank die het overzicht behield om de meegekomen De Graauw op het juiste moment in te spelen. Deze aarzelde niet en knalde vanaf de rand van het zestienmetergebied via de binnenkant van de paal fraai raak 1-1.

Een zeldzaam foutje van Kankam bracht Baronie na rust bijna op achterstand maar de bezoekers wisten niet te profiteren. De invalbeurt van Sven l’Ami was helaas maar een kort leven beschoren toen zijn knie uit de kom schoot en hij noodgedwongen het veld moest verlaten. De vele wissels maakten het er niet overzichtelijker op maar deden zelden afbreuk aan het kijkspel. Integendeel, want na een fraaie steekbal van weer Zimmerman op Mejres was het Tommy van Butselaar die diens harde voorzet uitermate fraai tot doelpunt wist te promoveren 2-1. Geïnspireerd door al dit fraais was het Moukouh die even later Van Butselaar wegstuurde die de Rotterdamse doelman vervolgens opnieuw kansloos liet 3-1. Vlak voor het laatste fluitsignaal wist Feyenoord de stand nog tot 3-2 terug te brengen. Belangrijker dan het resultaat was echter om te mogen constateren dat van de jongelingen vooral Townsend en El Kadouri zich op dit niveau opnieuw knap wisten te handhaven. Bij Baronie ontbraken doelman Michel van Butselaar, Jason Tjien-Fooh, Mark Schuit, Aurelio van Gool en Jens Wirix.

Opstelling Baronie: Joep Jacobs (70. Mathijs Verbakel), Sander Wirix, Jamie Kankam, David Vermeulen (46. Sven l’Ami – 56 Jurik Zimmerman), Timo Townsend (46. Anouar Moukouh), Aart Veldhof (56. Omar el Kadouri), Noël de Graauw, Jawad el Morabit, Jurik Zimmerman (46. Yassine Mejres), Tommy van Butselaar, Omar el Kadouri (46. Max Denisov)