Baronie laat Moerse Boys te lang in leven

Voor Baronietrainer Jurriaan van Poelje was het vooraf al wel duidelijk. Moerse Boys bevestigde geen muis voor de kat te zijn. Die conclusie kon al vrij snel worden getrokken, want ondanks veelvuldig balbezit van de thuisclub wist Baronie zich nauwelijks of geen kansen te creëren. Baronie had een duidelijk optisch overwicht maar liep zich steeds vast op een muur van Zundertse verdedigers. Baronie speelde in een veel te laag tempo om de Zundertse defensie echt te kunnen te verontrusten. Het spel was daarmee te voorspelbaar en bovendien te slordig om echte openingen te kunnen forceren. Voor een leuke wedstrijd heb je normaliter twee ploegen nodig. Moerse Boys was echter niet van plan om zich zo maar naar de slachtbank te laten leiden en probeerde het Bredase spel zo veel mogelijk te ontregelen. Ondanks het Bredase overwicht waren het de bezoekers die de eerste echt uitgespeelde kans kregen. Jesse Mouws mocht plotseling vrij aanleggen maar moest constateren dat Van Butselaar een betrouwbare sluitpost is. Een oprisping van Tjien Fooh zorgde even voor de pauze echter voor de ommekeer. Zijn strakke voorzet op maat werd door Mohammad met het hoofd op waarde geschat waarna Moerse Boys doelman Magielse de bal uit de touwen mocht halen 1-0. Niet veel later was het opnieuw Tjien Fooh die voor het nodige gevaar zorgde. Moerse Boys doelman Magielse wist diens uitgekiende lob echter met zijn vingertoppen alsnog tot corner te verwerken.

Na de hervatting hetzelfde spelbeeld. Baronie domineerde en de bezoekers loerden slechts op een counter wat de wedstrijd als kijkspel niet echt ten goede kwam. Niettemin bleef de strijd uitermate spannend. Moerse Boys loerde op fouten van de thuisclub die goed weg kwam toen Veldhof Pim Goossens slechts op het allerlaatste moment van de gelijkmaker kon afhouden. Omdat Baronie ondanks een duidelijk overwicht maar geen verdere afstand kon nemen bleef de wedstrijd onnodig spannend. Bij Baronie ontbrak het steevast aan een succesvolle eindpass om de voorsprong uit te bouwen terwijl Moerse Boys met haar opportunische spel een paar keer dreigend en daarmee dicht bij de gelijkmaker was. Zo kreeg invaller De Meijer in de slotfase in vrije positie nog een uitgelezen mogelijkheid maar schoot hij onbeheerst hoog over het groenwitte doel. In blessuretijd was het tenslotte invaller Mark Schuit die na een fraai uitgevoerde aanval door Mohammad in staat werd gesteld om de wedstrijd definitief te beslissen 2-0. Een meer dan verdiende overwinning voor Baronie dat in alle opzichten de betere partij was.
Van Poelje was na afloop uiteraard meer dan tevreden met het resultaat. Niettemin bleef hij terecht kritisch op zijn ploeg die absoluut beter moet kunnen. Met een trainer die de lat dermate hoog legt kan een ploeg alleen maar verder groeien en staan er mooie tijden te wachten.

Toeschouwers: 600

Scheidsrechter: Rob Souwen – Tilburg

Ruststand: 1-0 Eindstand: 2-0

Cornerverhouding: 8 – 2