Baronie op bezoek bij oude bekende SV Meerssen

Baronie reist zondag af naar het Limburgse sv Meerssen kampioen van de Vierde Divisie B in het afgelopen seizoen. Een bekende tegenstander uit de Hoofdklasseperiode die het de groenwitten in het verleden vaak uitermate lastig maakte. Dat zal deze keer beslist niet anders zijn temeer omdat beide ploegen elkaar op de ranglijst weinig toegeven. De ploeg van de nieuwe trainer Kevin Hofland staat met 8 uit 10 slechts op twee punten achterstand van Baronie waarmee het belang van deze wedstrijd duidelijk wordt onderstreept.

Ondanks het behaalde kampioenschap en de daarmee gepaard gaande promotie naar de Derde Divisie vertrokken liefst 13 spelers waarbij slechts 4 spelers voor vervanging zorgden. Dat betekent dus dat veel vervangers uit eigen gelederen moesten worden gerekruteerd. Bij Baronie weten we uit ervaring dat het inpassen van zoveel nieuwe spelers tijd nodig heeft waarmee de huidige stand op de ranglijst gedeeltelijk kan worden verklaard. Trainer Kevin Hofland stroomde recentelijk als vervanger van trainer Danny Volkers (werd Hoofd Opleidingen Roda JC) na zeven competitiewedstrijden in en bleef in de drie daaropvolgende wedstrijden ongeslagen. Zo werd gelijkgespeeld bij OJC Rosmalen en Oss’20 en werd thuis met 4-2 van Gemert gewonnen. De Limburgers lijken dus de goede weg te zijn ingeslagen en zullen die reeks tegen een directe concurrent graag willen voortzetten. In verdedigend opzicht zullen de Baronnen vooral de nodige aandacht moeten schenken aan middenvelder Vankan en aanvaller Cenal die gewoonlijk het leeuwendeel van de doelpuntenproductie voor hun rekening plegen te nemen. Daarnaast is ook de van Groene Ster afkomstige Simons een belangrijke en ervaren speler die het verschil kan maken.

Na de verloren, maar zeker niet slecht gespeelde wedstrijd tegen de koploper, gaat Baronie toch met enig vertrouwen naar het Limburgse. De ploeg zal wel flink aan de bak moeten om in ieder geval niet te verliezen en de Limburgers daarmee voorlopig onder zich te kunnen houden. Trainer Marco Verbeek heeft afgelopen week de wedstrijd tegen SteDoCo met zijn spelers nog eens uitgebreid nabesproken. Hopelijk is daaruit genoeg lering getrokken om zondag meer naar voren en doeltreffender te spelen en zo een resultaat neer te zetten. Buiten de bekende langdurige blessuregevallen Umar, Vermeulen en Den Exter beschikt Baronie over een complete selectie.

De wedstrijd op Sportpark Marsana in Meerssen wordt zondag geleid door arbiter Luc Tissingh uit Eindhoven met assistentie van de heren Laurens Maas en Bilal Sahiner. Aanvang: 14:30 uur