Kind van de club Skender Loshi keert terug op de Blauwe Kei

Skender Loshi is terug op het oude nest. De spits die op jonge leeftijd Baronie verruilde voor NAC Breda, daarna omzwervingen maakte langs TEC, Stomil Olsztyn (Polen), San Gwann FC (Malta), ASWH en het Belgische Dessel Sport, zal in het keurkorps van Jeroen van Bezouwen onder meer voor de nodige doelpunten moeten gaan zorgen. Loshi is een product van de talentvolle lichting 1999-2000 uit de Baronie-jeugdopleiding. Ook zijn broertje Simon werd in die jaren opgeleid door Baronie. Simon vertrok toen naar Feyenoord.

Hij heeft er zin, zo blijkt niet in de laatste plaats uit zijn blije gezicht bij het weerzin met oude Baronie-bekenden. “Baronie is voor mij thuiskomen,” zo zegt Loshi. “Het geeft mij een warm gevoel me weer in deze omgeving te begeven. Hier is toch alles begonnen.” Loshi is er duidelijk over, hij wil belangrijk zijn voor de club die hem ooit de mogelijkheden bood zijn talenten voor de eerste maal te tonen. “Ik wil allereerst veel minuten maken, goals en assists leveren. Ik wil bijdragen aan een mooi seizoen voor de spelers, de club en de fans,” aldus de geboren Albanees. En hij ziet met de huidige selectie mogelijkheden: “Gezien de gretigheid van deze groep denk ik dat we voor veel tegenstanders gevaarlijk kunnen zijn en ook voor verrassingen kunnen gaan zorgen.”