Zinvolle discussies tijdens infoavond

Op 2 en 9 november kon je al je vragen stellen aan Sandra, bestuurslid Jeugdzaken, en Jason, een van de Hoofd Jeugdopleidingen. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod. De trainingen in de onderbouw hebben momenteel de hoogste prioriteit. Op woensdag is het met Curio studenten en aansturing van ouders door Rik, stagecoördinator Curio, geregeld. Voor de ondersteuning van de ouders voor de vrijdagtrainingen zoeken we nog naar een coördinator. Vanuit de Hoofden Jeugdopleidingen komt er ondersteuning voor de trainingsouders. Heb je nu al wensen of ideeën, laat het weten via hjo@vvbaronie.nl.

Daarnaast heeft Sandra uitgelegd waar de contributie uit bestaat, wat je van Baronie kunt verwachten en wat Baronie van de leden verwacht. De club komt veel vrijwilligers te kort, ook op cruciale functies als accommodatie en materiaalbeheer.

Teamleider JO7 team:”Het was een heel informatieve avond over het reilen en zeilen binnen de vereniging. Daarnaast was het goed om te weten wat ik als ouder van Baronie (voetbalplezier voor de kleintjes!) kan verwachten, maar ik vond het ook interessant om te horen wat de club van ouders verwacht.”

Bij de bovenbouw ging na het algemene Baronie verhaal door Sandra het gesprek over de werkverdeling van de HJO’s. Jason is meer gericht op recreatief voetbal en is vaker door de week aanwezig, Bas is gericht op selectie elftallen. Daarnaast vond er ook discussie plaats over wel of geen JO14 resp. JO16 competitie, het doorselecteren van spelers, de aansluiting van de recreatieve teams op de selectieteams en de visie om te groeien naar 75% eigen opgeleide spelers in Baronie 1. Ook de ondersteuning van de minder ervaren trainers is aan de orde gekomen.

De HJO’s Jason en Bas en het Bestuurslid Jeugdzaken, Sandra, nemen de input mee voor de voorbereiding voor volgend seizoen 2023-2024.

Tijdens beide avonden is er gesproken over de pilot van de voetbalacademie, waarbij de jeugd een extra wekelijkse professionele training kan doen in november op zondagochtend.

Wil je meer weten of heb je vragen? Stel ze via jeugdzaken@vvbaronie.nl of aan de HJO’s Jason en Bas via hjo@vvbaronie.nl.