Moerse Boys Jo9-1 toont veerkracht tegen Baronie

Een tijdje terug werd de Jo9-1 benaderd of we een voorwedstrijd tegen de Jo9 van Baronie te voetballen. Daar hadden de Boys uiteraard wel trek in. En zo gebeurde het dat we op een stormachtige zondag in februari mochten opdraven op het fraaie hoofdveld van sportpark De Blauwe Kei. Na een zeer hartelijk ontvangst en een winderige warming-up ging de wedstrijd om 13:00uur van start.
Storm Dennis raasde over het kunstgras. Zou het ons vandaag voor de wind gaan, of zouden we omver worden geblazen door de kleine Baronnen? Supporters van beide teams zaten/stonden er klaar voor. Zo ook een voormalig profvoetballer en tot voor kort nog trainer in de eredivisie wiens zoontje meespeelde. Al snel liet de thuisploeg zien dat ze goed konden voetballen. Ze wisten Jumah knap te passeren en zette de 1-0 op het scorebord. Hierna werd het een open wedstrijd met kansjes aan beide zijdes. Iedereen deed goed zijn best en ook de keepers lieten zich van hun beste kant zien. In de 9e minuut kwamen we op een 2-0 achterstand, maar gelukkig scoorde Kes snel hierna de aansluitingstreffer na een mooie aanval. Het bleef goed gelijk opgaan en vlak voor de time-out schoot Daan de bal zo hard onder in de hoek dat deze dwars het net vloog. De sportieve leidsman had het gezien en keurde het doelpunt goed.  Zo was de stand nog voor de pauze in evenwicht. Na de rust en de peptalk van de wat pips ogende Peter schoten de Boys uit de startblokken. Spoedig was de voorsprong een feit na een prachtige indraaiende bal van Daan. Hierna was het de beurt weer aan de thuisploeg die via een combinatie dichtbij doelman Kes kansloos liet, 3-3. Ondanks de spanning bleef het een uiterst sportieve wedstrijd met als hoogtepunt het medeleven van hun doelman met Daan, toen deze geblesseerd op de grond lag. Daar kunnen veel “volwassen” voetballers een heel groot voorbeeld aan nemen. In de laatste 10 minuten trokken de Boys de wedstrijd definitief naar zich toe door eerst een doelpunt van Jonathan en tot slot eentje van Jumah.
Zo werd een 2-0 achterstand omgebogen in een knappe 3-5 overwinning. Een echte teamprestatie van Jonathan, Kes, Axel, Daan, Dylan, Jumah en Raf. Na het nemen van de penalty’s en het handjes schudden wachtte er in de kantine nog een aangename verassing. Daar hadden ze van de organisatie geregeld dat we allemaal gezamenlijk lekkere frietjes, broodjes en lekkere ranja konden nuttigen. En of dat nog niet genoeg was mochten de jongens ook nog met de eerste teams onder aanvoering van Barry de Leeuw het veld op lopen. Wat een geweldige afsluiting van een onvergetelijke middag. Op de tribune werd nog lang nagepraat, verstoppertje gespeeld en vooral gelachen. Het was jammer dat het eerste van Moerse Boys de derby niet wisten te winnen maar dat mocht de pret niet drukken, de Jo9-1 had zich weer eens van zijn beste kant laten zien.
Tot slot nog een woord van dank aan gastheer Baronie voor de goede zorgen, en aan Elena voor het perfect bijhouden van de stand.