SPONSOR VAN DE MAAND

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand augustus staat in het teken van JVK Daken BV. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuilgaan. Wij spraken met eigenaar Jurgen van Keulen.

1. De geschiedenis:
Deze gaat maar liefst terug naar 1895 toen Jurgens overgrootvader in Ossendrecht een loodgietersbedrijf begon. Het bedrijf ging gedurende de jaren over van vader op zoon waarmee het ambachtelijk vakmanschap geborgd werd. Begonnen met 4 medewerkers is JVK Daken inmiddels uitgegroeid tot een onderneming met 34 medewerkers die zich als ambachtelijk dakbedekkingsbedrijf hebben gespecialiseerd op het gebied van zink- koper-, lood-en leiwerk zowel voor nieuwbouw als renovatie, restauratie en platte daken. Met vestigingen in Breda, Ossendrecht en Lommel (België) timmert men dan ook flink aan de weg. In 2017 werd JVK Daken als snel groeiende onderneming winnaar van de Groei-Ondernemers Challenge van Breda. Een trofee die prominent is uitgestald op het kantoor in Breda en waarop Jurgen en zijn medewerkers met recht trots mogen zijn.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Als ondernemer wil Jurgen samen met zijn medewerkers graag iets bereiken. Mooie daken maken is een passie die hij dan ook geheel op zijn medewerkers heeft weten over te brengen. Indrukwekkende projecten als o.a. torens van de KMA, uitbouw Mezz in Breda en het Centraal Station, De Kathedraal en Het Steen in Antwerpen stemmen tot trots en schenken hen dan ook enorm veel voldoening.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
Jurgen is woonachtig in Ossendrecht maar al om 07.00 uur op kantoor in Breda aanwezig. Gewoonlijk werkt hij tot 17.30 uur maar daarnaast ook regelmatig in het weekend. Hij houdt zich vooral bezig met management, marketing, kwaliteitsbewaking en klantencontacten.

4. Wat betekent voetbal voor het bedrijf?
Binnen het bedrijf zijn er diverse voetballiefhebbers werkzaam die vooral NAC Breda een warm hart toedragen. Jurgens interesse gaat even zozeer uit naar de wielersport die hijzelf ook actief heeft bedreven.

5. Hoe lang is JVK Daken al sponsor van Baronie?
Na schade aan het dak van de hoofdtribune in 2016 polste Wim Gabriels als lid van de sponsorcommissie of er ook interesse was om onze vereniging als sponsor te ondersteunen. Die bereidheid bleek er te zijn met als resultaat dat JVK Daken Baronie inmiddels een kleine 3 jaar steunt.

6. Op welke wijze doet JVK Daken aan sponsoring?
De sponsoring voor Baronie geschiedt met gesloten beurzen voor het verrichten van diverse werkzaamheden.

7. Waarom sponsort men Baronie?
JVK Daken hecht aan het vergroten van de naamsbekendheid in de regio en denkt dat Baronie daaraan een positieve bijdrage kan leveren. Overigens steunt het bedrijf meerdere sportverenigingen zoals de Wielerverenigingen Breda en Willebrord Wil Vooruit en voetbalverenigingen NAC Breda en TVC Breda jeugd.

8. Kun je als eigenaar zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Jurgen begon op 11-jarige leeftijd met wielrennen. Als 17-jarige won hij 3 koersen en eindigde hij knap als vierde bij het Jeugd-NK. Vanwege zijn drukke werkzaamheden was hij echter jammer genoeg niet meer in de gelegenheid om zijn talent verder te verzilveren.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Tegenwoordig houdt Jurgen zich fit met zijn dagelijkse wandeling, fietsen en fitness. Daarnaast is het maken van abstracte schilderijen een liefhebberij van hem. Zijn Bourgondische inslag brengt hem wekelijks met zijn gezin (vriendin- waarmee al 19 jaar samen- en dochter van 8) in Antwerpen en Breda waar zij graag mogen vertoeven.

10. Wat vind je van de huidige prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?                                        Alhoewel hij Baronie niet altijd op de voet heeft gevolgd spreekt hij zijn waardering uit voor de resultaten van het afgelopen seizoen. De vierde plaats noemt hij een fraai resultaat vooral omdat dit werd behaald met vaak aantrekkelijk voetbal waarbij veel eigen jeugdspelers hun inbreng hadden. Daarmee delen Baronie (mooi voetbal) en JVK Daken (mooie daken) een passie die garant moet staan voor kwaliteit.

Misschien vindt u dit ook leuk Meer van deze auteur