MOFRA Sponsor van de maand april

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand april staat in het teken van Mofra BMW Motoren. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuilgaan. Wij spraken met eigenaar Marc Uitdewilligen.

1. De geschiedenis:
Vader Frans Uitdewilligen begon in 1963 aan de Bavelselaan een rijwielzaak. In 1970 verkreeg hij het dealer schap van BMW Motoren waarna het bedrijf zich geheel op de verkoop en service van motorfietsen ging richten. Als enige zoon uit het gezin van 3 kinderen nam Marc het goed lopende bedrijf in 1993 van zijn vader over. Amper 2 jaar later verhuisde men uit strategische overwegingen naar een nieuw bedrijfspand in Rijen alwaar het bedrijf nog altijd gevestigd is. Vanuit het fraaie pand gelegen aan de Dorpenbaan worden niet alleen particulieren bediend, maar ook prominente klanten zoals de Koninklijke Marechaussee en de Rijkspolitie. Inmiddels telt het bedrijf een personeelsbestand van 9 vaste medewerkers die in een ongedwongen sfeer hun passie delen met hun klanten.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Was een motorfiets vroeger nog louter een noodzakelijk vervoermiddel, tegenwoordig is het bezit van een motorfiets meer een luxeartikel waarmee men zijn of haar hobby bedrijft. Omdat Marc zelf ook een enorme passie voor motorrijden heeft vindt hij het een enorm voorrecht om zijn hobby iedere dag weer met zijn klanten te kunnen delen.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
Als verantwoordelijke over zijn bedrijf heeft hij vanzelfsprekend geen negen tot vijf baan. Om 08.30 uur opent hij de zaak om die om 18.00 uur weer te sluiten. Marc beschouwt zichzelf ook een beetje als de vliegende keep van zijn bedrijf. Hij springt bij waar nodig, of dat nu in de winkel is of in de werkplaats. Vooral in de zomer tijdens het hoogseizoen worden er vaak lange dagen gemaakt.

4. Wat betekent voetbal voor het bedrijf?
Motorrijden heeft eerlijk gezegd geen enkele link met voetbal. Er wordt dan ook weinig over voetbal gesproken, temeer omdat er weinig voetballiefhebbers binnen het bedrijf werkzaam zijn.
.
5. Hoe lang is Mofra al sponsor van Baronie?
Sinds eind zeventiger jaren steunde vader Frans de jeugd van onze vereniging al met
tenues en trainingspakken, mede omdat zoon Marc daarvoor toen actief was.
.
6. Op welke wijze doet Mofra aan sponsoring?
Het bedrijf maakt deel uit van de Baronie Business Club.

7. Waarom sponsort Mofra Baronie?
Mofra kent natuurlijk een nauwe band met het Ginneken terwijl Marc altijd bij onze vereniging heeft gevoetbald. Daarbij vindt hij als rasechte Ginnekenaar ook het sociaal maatschappelijke aspect niet onbelangrijk.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Marc werd in 1970 als jeugdig voetballertje lid van Baronie. Hij doorliep de hoogste jeugdelftallen en bracht het zelfs tot de selectie van Baronie 1 en 2. Hij is ook diverse malen voor ons vlaggenschip uitgekomen, maar eigenlijk nooit definitief doorgebroken. Nadat hij op een lager niveau is gaan spelen maakte een kruisbandblessure tenslotte een einde aan zijn actieve periode.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Marc is een echte Bourgondiër en mag zich daarbij graag in het Ginnekense ophouden om met zijn gezin uit eten te gaan of met vrienden een biertje te drinken en voetbal te kijken. Hij is trots op zijn inmiddels al 28 jaar durende huwelijk met Carla en de daaruit voortgekomen lieve dochters Roos (25) en Annemijn (22).

10. Wat vind je van de huidige prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?
Vooral met het oog op de huidige financiële perikelen binnen onze vereniging vindt hij het fantastisch dat Baronie zich onverwachts heeft opgeworpen als een regelrechte titelkandidaat. Hij neemt zijn hoed af voor trainersstaf, spelers en begeleiding die zich zo geweldig door deze moeilijke periode heen hebben geslagen. Overigens vindt hij het bijzonder jammer dat er zo weinig publiek naar de ploeg komt kijken. In zijn ogen verdient Baronie veel meer aandacht en waardering dan het nu krijgt. Hopelijk komt die waardering later alsnog.

Misschien vindt u dit ook leuk Meer van deze auteur