Home Supporter Baronie moet nu doorpakken

Baronie moet nu doorpakken

Derde Divisie B

IJs en weder dienende zoals dat zo mooi heet gaat Baronie zondag op bezoek bij een directe concurrent in de strijd om degradatie. Of de wedstrijd tegen Groene Ster doorgang zal vinden na de forse sneeuwval in Limburg valt sterk te betwijfelen maar voor een Baronie met het goede gevoel zou het wel prettig zijn. Met de overwinning op Gvv Unitas en de recente resultaten in de oefenwedstrijden lijkt Baronie aan zelfvertrouwen te hebben gewonnen.

Maar ook de Limburgers begonnen sterk aan de competitiehervatting. Bij Oss’20 werd in de slotfase een knappe 0-1 overwinning geboekt. Met een aantal winterse versterkingen lijkt de ploeg van Jordy Reneerkens en zijn assistent Marco van Hoogdalem (ex-Roda JC) aan kwaliteit te hebben gewonnen. Vooral in aanvallend opzicht hebben de Limburgers zich aanzienlijk versterkt. Uit België werden gehaald de aanvallers Claudia Kiala (Eendracht Mechelen) en Henry Odutayo (KVK Wellen) en ook middenvelder Sean Aerts (KFC Diest). Laatstgenoemde zorgde vorige week tegen Oss’20 prompt voor de winnende treffer. Bovendien keerde aanvaller Bas Breukers terug na een langdurige blessure.

Baronie versterkte zich met centrum verdediger Lars de Roos die het gemis van de langdurig geblesseerde Tom van Gestel moet opvangen en dat tegen Unitas meer dan naar behoren deed. Bovendien heeft jeugdspeler Kevin Schakel zich ontpopt tot een no nonsens basisspeler die daarmee de concurrentie binnen de selectie danig heeft aangewakkerd. Nu de ziekenboeg zo goed als leeg is gelopen heeft Baronietrainer Marco Verbeek plotseling de beschikking over een ruime selectie. Nu iedereen in tegenstelling tot de eerste seizoenshelft weer echt voor zijn plek moet vechten is de hoop gevestigd dat die onderlinge concurrentie uiteindelijk ook tot betere resultaten zal leiden. Tegen Groene Ster kan de ploeg zondag laten zien in hoeverre daarvan sprake kan zijn.

De wedstrijd op Sportpark Pronsenbroek in Heerlen staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Rob Souwen uit Tilburg. Hij wordt geassisteerd door de heren Kamal el Hajjaji en Thijmen Schimmel. Aanvang: 14:30 uur