Sponsor van de maand april (ES-Groep)

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand april staat in het teken van ES-Groep. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuil gaan. Wij spraken met Multi Media Manager Ninge Sweens.

1. De geschiedenis van ESG: “ESG is opgericht door 2 ondernemers in hart en nieren. In de basis is het een investeringsmaatschappij, maar dan wel eentje die haar mensen op de eerste plaats zet. Die richt op warme waarden in plaats van koude cijfers. Daarin hebben zij een duidelijke visie, die ze ook doorzetten in ESG haar ondernemingen (Staffing, OmniformGroup en Wifi HaLow) door betrokken te blijven in de dagelijkse operatie.”

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk? “Ik hou me bezig met alle on- en offline media en andere uitingen voor ESG en haar bedrijven. Daarbij heb ik de luxe dat ik het vertrouwen en de vrijheid krijg om mijn werkzaamheden uit te voeren zoals mij dat het beste lijkt. Een mooie mix tussen creatief en planmatig werk, tussen bedenken en uitvoeren. Het cliché van ‘van je hobby je werk kunnen maken’ is bij mij dan ook echt waar.”

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou er uit? “Op een normale werkdag breng ik eerst mijn jongens naar school en rij dan door naar één van de kantoren. Ik heb de mogelijkheid om thuis te werken, maar in de praktijk doe ik dat zelden. Afhankelijk van wat er loopt heb ik overleg of kan ik gewoon aan de slag. Er is altijd meer dan genoeg te doen!”

4. Wat betekent sport voor ESG? “ESG ís sportief. Sportiviteit zit in haar DNA. Dat komt weer neer op diezelfde visie, waarin je je mensen op de eerste plaats zet. Sport brengt saamhorigheid en plezier en fittere mensen zijn gelukkigere collega’s.”

5. Hoe lang is ESG al sponsor van Baronie? “We zijn pas sinds kort ingestapt. Dat had te maken met jullie jaarlijkse paastoernooi: door een tekort aan fondsen dreigde die afgelast te worden. Dat zou ontzettend zonde zijn van zo’n mooi jeugdtoernooi. Juist omdat het paastoernooi voor de jeugd is, lokaal én internationaal, past dit zo goed bij ESG. Wij vinden namelijk dat de volgende generatie voldoende kansen moet krijgen om sport te kunnen beoefenen en actief te blijven.”

6. Op welke wijze doet ESG aan sponsoring? “We doen veel lokaal. Onze focus ligt daarbij op de jeugd en/of sportiviteit. In Breda, toch een beetje ons thuishonk, sponsoren we naast VV Baronie ook Hockeyclub Zwart-Wit. Daarnaast sponsoren we een F-jes voetbalelftal in Rotterdam en zijn we hoofdsponsor van Hockeyclub Noorderkempen in Hoogstraten. In beide plaatsen hebben wij een kantoor. We supporten ook vaak éénmalige sponsoracties. Toen bijvoorbeeld één van onze collega’s voor het goede doel de Mont Ventoux beklom, regelden wij zijn wielerpak. En we werkten het afgelopen jaar mee aan de RIB Rally, georganiseerd door Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF), om zo kinderen met een zeldzame aandoening een leuk dagje uit te gunnen. Wat betreft goede doelen wat verder van huis steunen we Mama’s for Africa, die zich inzet voor de zelfstandigheid van vrouwen in Afrika. Vorig jaar deden we ook als 40-koppig #teamesg mee met de Women’s Right Challenge van Action Aid, waarin we toewerkten naar 35 push-ups en daarmee samen geld ophaalden voor vrouwenrechten wereldwijd.”

7. Waarom sponsort ESG Baronie? “We brengen veel van onze vrije tijd door in Breda. Baronie is misschien wel de bekendste Bredase voetbalvereniging. Dan ken je altijd wel iemand die hier voetbalt. Een neefje van onze directeur Mark Brands voetbalt hier ook. Toen hij hoorde dat het paastoernooi misschien moest worden afgelast, stapten wij in.”

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen? “Nee, dat valt tegen, haha. Ik ben wel iemand die sportief is opgegroeid en veel heeft geprobeerd: van scouting tot jazzballet en van paardrijden tot voetbal. Maar nooit op hoog niveau. Op dit moment boks ik alleen, één keer in de week.”

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk? “Als mama van een jong gezin gaan we in mijn vrije tijd meestal samen op pad. Ze doen nu nog niet aan sport: eerst maar even dat zwemdiploma!”

10. Wat vind je van de prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B? “Wat mij nu al wel opvalt is het sterke clubgevoel van de vereniging. Als begrip in Breda heeft jullie team een naam hoog te houden en het goede voorbeeld te geven. Uiteindelijk is dat, meer nog dan de resultaten, wat alle leden inspireert tot een trots clubgevoel. Mooi om daar als ESG ons steentje aan bij te kunnen dragen.”

N.B. zoals bekend kan het Paastoernooi vanwege de corona-crisis dit jaar helaas geen doorgang vinden. Wij houden u uiteraard op de hoogte van verdere ontwikkelingen.