Sponsor vd maand DE VERFKONING

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand juli staat in het teken van De Verfkoning. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuil gaan. Wij spraken met de sympathieke eigenaar Hans Hermus. (op foto tweede van links)

1. De geschiedenis:
Na eerst enige jaren in Eindhoven met zijn broer te hebben samengewerkt vond Hans het tijd om zelfstandig verder te gaan. In 2000 vond hij een geschikte locatie met ruime parkeergelegenheid aan de Bredase Wilhelminasingel waarna ‘De Verfkoning’ geboren was. Door met bescheiden marges te werken wist men een imponerend klantenbestand op te bouwen waardoor het huidige onderkomen inmiddels uit zijn verfjas is gegroeid. Komende zomer wordt aan de Konijnenberg in Breda dan ook een nieuw pand van liefst 600m² betrokken. Naast Hans werken er inmiddels nog 5 medewerkers die de handen flink uit de mouwen moeten steken om alle klanten de service te kunnen bieden die ze verdienen.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Hans is geen man van grote woorden of uitspraken. Hij staat zijn klanten dan ook het liefst op informele wijze te woord en gaat vooral voldaan naar huis wanneer zijn klanten tevreden zijn.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou er uit?
Omdat veel van zijn klanten zelfstandigen zijn moet hij iedere dag vroeg uit de veren om de winkel om 07.00 uur open te stellen. Om 18.00 uur gaat de deur op slot waarna de kas nog moeten worden opgemaakt en zo nodig de vakken worden aangevuld. Dat maakt dat hij niet voor 19.00 uur thuis is en dat 6 dagen per week. De Verfkoning maakt dan ook lange dagen.

4. Wat betekent voetbal voor De Verfkoning?
In tegenstelling tot zijn personeel is hij zelf geen echte voetballiefhebber. Wel werkte oud Baroniedoelman Robbert van Oorschot tot voor enkele jaren voor het bedrijf.

5. Hoe lang is de Verfkoning sponsor van Baronie?
Men steunt onze vereniging inmiddels ruim 3 jaar.

6. Op welke wijze doet De Verfkoning aan sponsoring?
Het bedrijf is leverancier van alle verfbenodigdheden die kosteloos ter beschikking worden gesteld. Daarvan is in de afgelopen periode tijdens de coronacrisis door een aantal vrijwilligers gretig gebruik gemaakt. Kleedkamers, kantine, sponsorhome en hoofdtribune hebben een frisse opknapbeurt gekregen waardoor onze accommodatie er weer gelikt bij ligt.

7. Waarom sponsort De Verfkoning Baronie?
Het was tijdens de Singellloop van een aantal jaren geleden dat toenmalig bestuurslid Willem Hartmans aan Hans vroeg om speciaal voor Baronie eens een mooi prijsje te maken. Omdat hij het vooral voor kinderen belangrijk vindt om in verenigingsverband aan teamsport te doen heeft deze vraag uiteindelijk geleid tot deze belangrijke sociaal maatschappelijke ondersteuning.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Hans heeft tot zijn vijfendertigste levensjaar op recreatief niveau aan hardlopen en fietsen gedaan.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Hans brengt zijn spaarzame vrije tijd zoveel mogelijk door met zijn gezin. Voor de tijd die overblijft speelt de muziekliefhebber in liefst 3 bands waarbij hij het spelen op saxofoon, piano en orgel beheerst.

10. Wat vind je van de prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?
Ofschoon hij niet alle wedstrijden op de voet volgt weet hij wel dat Baronie doorgaans -en zeker qua historie- een prominente plaats bekleedt in het Nederlandse voetbal. Voor komend seizoen belooft hij in ieder geval één keer een wedstrijd bij te wonen al is het maar om te zien hoe onze accommodatie er mede door zijn bijdrage weer gelakt bij ligt.